Yoann
Coudert--Osmont

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About me

Resume

My name is Yoann Coudert--Osmont. I received my PhD from Université de Lorraine in 2024.

Here is my resume: resume

Some Work

2.5D Hexahedral Meshing for Reservoir Simulations

David Lopez, Yoann Coudert--Osmont, Alexandre Benedicto, Wan-Chiu Li, Cédric Borgese, Nicolas Ray, Dmitry Sokolov, Jeanne Pellerin
Mathematical Geosciences 2024
PDF on HAL

Quad Mesh Quantization Without a T-Mesh

Yoann Coudert--Osmont, David Desobry, Martin Heistermann, David Bommes, Nicolas Ray, Dmitry Sokolov
Eurographics 2024
PDF on HAL

Closed space-filling curves with controlled orientation for 3D printing

Adrien Bedel, Yoann Coudert--Osmont, Jonàs Martínez, Rahnuma Islam Nishat, Sue Whitesides, Sylvain Lefebvre
Eurographics 2022
PDF on HAL

PACE Solver Description: DreyFVS

Gabriel Bathie, Gaétan Berthe, Yoann Coudert--Osmont, David Desobry, Amadeus Reinald, Mathis Rocton
17th International Symposium on Parameterized and Exact Computation (IPEC 2022)
PDF on HAL

Designing 2D and 3D Non-Orthogonal Frame Fields

David Desobry, Yoann Coudert--Osmont, Etienne Corman, Nicolas Ray, Dmitry Sokolov
Symposium on Solid and Physical Modeling 2021
PDF on HAL

Framefield 2.5D

Stage réalisé en 2020 au LORIA et supervisé par Dmitry Sokolov et Nicolas Ray.
Génération de maillages hexaédriques en utilisant des champs de croix 2.5D
rapport

Semi-Automatic Perspective Lines from Paintings

Internship carried out in 2019 at TU Delft and supervised by Elmar Eisemann et Ricardo Marroquim.
Implementation of a graphical interface to check the perspective quality in paintings.
This led to a publication in Eurographics Workshop on Graphics and Cultural Heritage 2022
report / PDF on HAL

Traitement et manipulation de champs de vecteurs tangents

Stage réalisé en 2018 au LIRIS et supervisé par David Coeurjolly et Nicolas Bonneel.
Utilisation du transport optimal afin de réaliser des interpolations de champs de vecteurs tangents à une surface.
rapport

Voxel Game

Jeu de type voxel développé durant mon année de terminale en utilisant OpenGL.
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